E-ticaret sitelerinin SEO konusundaki çalışmaları, organik arama sonuçlarından gelen trafiklerine büyük katkı sağlıyor. Bu SEO çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de site üzerindeki URLlerin de doğru bir şekilde yapılandırılması olacaktır.
Arama sonuçlarında anahtar kelimelere yönelik içeriklerin olması önemli olduğu kadar, URL yapılarının da bu sonuçlara katkısı bulunuyor. E-ticarette ürün veya diğer sayfalardaki URL yapılarınızı iyi kurmanız durumunda, arama motorlarının botları tarafından daha iyi bir şekilde indekslenebilirsiniz.
URL yapılarının nasıl oluşturulacağına dair bir takım kurallar bulunuyor. Bu kuralların doğru bir şekilde uygulayarak, organik trafiklerinizi artırmanız mümkün olacaktır.
URLlerde kullandığınız kelimeler anlamlı cümleler oluştursun
Başka bir deyişle, kullanıcılar bu URLleri okuduklarında hangi sayfaya yönlenebileceklerini görebilmeliler. İnsanlar tarafından rahat anlaşılan URLler, arama motorları tarafından da daha rahat bir şekilde anlaşılacağı için, daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.
Site üzerindeki tüm sayfalarınızda bir anlam taşıyan kelimelerle URLLerinizi oluşturmalısınız. Özellikle ürün sayfalarınızda da ürünle ilgili olabilecek bir kelime grubu kullanarak, hem arama motorlarına hem de kullanıcılara bu sayfaların ne ile ilgili olduğunu gösterebilmelisiniz.
URLlerde anahtar kelime kullanabilirsiniz
Sayfanın içeriği ile ilgili olduğu zamanlarda URLlerinizde anahtar kelimeler de kullanabilirsiniz. Böylelikle belli anahtar kelimeler üzerine yapılan arama sonuçlarında bu sayfaların öne çıkma durumu daha olası olacaktır.
Arama sonuçlarının yanı sıra, bu URLler kopyalanarak bir içeriğe yerleştirilebiliyor. Bu URLyi destekleyen bir anchor text olmadığında, URL içindeki anahtar kelimeler, bağlantının ne ile ilgili olduğunu okuyucuya gösterecektir. Bu da kullanıcıların bu linklere tıklama oranlarını artırır.
Aynı içeriğe yönlendiren birden fazla bağlantı varsa Canonical özelliğinden yararlanın
Canonical aynı içeriğe yönlendirme yapan birden fazla link bulunduğunda, yazının orijinal URLsini belirten ve diğer yönlendirme bağlantılarının kopya içerik olmadığını arama motorlarına gösteren bir özelliktir.
Bu özelliği kullanarak, aynı içeriğe giden bağlantılarınızın kopya içerik olmadığını arama motorlarına gösterebilirsiniz. Aynı site içinde çok fazla kopya içeriğin bulunması, page ranki düşüreceği gibi arama motorlarının bu siteleri cezalandırmasına da neden olabilir. Bu nedenle Canonical kullanmanız oldukça önemli.
Kısa URLler uzunlardan daha iyidir
URL yapılarının kısa olması da SEO açısından oldukça önemli bir kriterdir. URL yapılarının uzaması arama motorları tarafından bir problem olarak algılanmaktadır. URLleriniz 50-60 karakter arasındaysa iyi bir yapılandırma yaptığınızı söyleyebiliriz. Ancak 100 karakter ve üstünde URLler kullanıyorsanız bu bazı problemler yaşamanıza neden olabilir.
Bu tür uzun URLleriniz bulunuyorsa, bunları tekrar gözden geçirerek kısaltma yoluna gitmenizde yarar olacaktır.
URLlerinizi başlıklarınızla aynı yapabilirsiniz
Eğer bir anlam ifade ediyorsa, sayfa başlıklarınızı URL yapısı olarak da kullanabilirsiniz. Bu sayfa başlıkları, sayfanın hangi konu ile ilgili olduğunu hem okuyuculara hem de arama motorlarına göstermektedir. Bu nedenle URL yapılarının başlıkla aynı olması da uygun olacaktır.
Bu URLler herhangi bir mecrada paylaşıldığında ya da farklı bir site üzerindeki içeriğe yerleştirildiğinde, sayfanızın başlığıyla aynı anlamı taşıyan kelimelere sahip olduğu için okuyucuların bağlantı hakkında detaylı bir bilgi almalarını sağlayacağı için kullanıcı deneyimi açısından birçok avantaj sağlar.
Bağlaçları URLlerde kullanmanıza gerek yok
Sayfa başlığında geçen ya da içerikle alakalı kelimelerle URLlerinizi yapılandırırken, bağlaçları kullanmanıza gerek olmayacaktır. Bu bağlaçlar (ve,veya, ile, ama gb.) anlamı çok fazla bozmayacaklardır. Aynı zamanda bu bağlaçların URLlerden çıkartılması, bu yapıların daha kısa olmasını da sağlayacaktır.
URLlerde Türkçe karakter kullanmayın
İnternet siteleri üzerindeki URLler Türkçe karakterleri desteklemediği için bu yapılarda Türkçe karakter kullanmanız, URLlerinizin bozulmasına neden olacaktır. URLlerinizin bozuk olması, arama motorlarının bu sayfaları indeksleyememesine ya da bu sayfalara girmeye çalışan kişilerin 404 sayfalarına yönlendirilmelerine neden olacaktır.
Bu tip hataları olması da sayfanızın trafiğinin düşmesine neden olabileceği gibi kötü URL yapısı nedeniyle page rankinizin de düşmesine sebep olabilir.