E-ticaret siteleri için son derece önemli olan SEO çalışmalarıyla ilgili hangi adımların atılması gerektiği konusunda pek çok öneri mevcut. Ancak E-ticaret siteleri için yapılması gereken arama motoru optimizasyonu çalışmalarının diğer sitelere göre farklı olması, atılacak adımlar konusunda daha derin bir araştırma yapmayı ve dikkatli olmayı gerektiriyor.
Long tail anahtar kelimeler, yüzeysel çalışmalar arasında dikkat çekmeyen, ancak özellikle E-ticaret siteleri için hayati önem taşıyan bir detay. Peki long tail ne demek ve long tail anahtar kelime performansı nasıl ölçülür?
Long tail ne demek?
Türkçeye uzun kuyruklu şeklinde çevrilebilen long tail anahtar kelimeler, basitçe 3 kelimeden uzun anahtar kelimeleri ifade ediyor. Ancak 3 kelimeden uzun her anahtar kelime long tail SEO çalışmaları için uygun olmayabiliyor. Burada dikkat edilmesi gereken, anahtar kelime grubunun ürün hakkında detay içeriyor olması. Her bir ürüne özgü belirlenen long tail anahtar kelime, aranan ürünün daha kolay bulunmasını ve arama motorlarında üst sıraya çıkmasını sağlıyor.
Long tail anahtar kelime nasıl seçilmeli?
Arama motoru optimizasyonu çalışmaları için Google arama kutusundaki önerileri takip etmek, long tail anahtar kelime seçmek için en basit ve verimli yollardan biri. Herhangi bir ürün grubuna eklenen belirleyici kelimeler ile tüketicilerin hangi ürün üzerine daha çok araştırma yaptığı kolaylıkla görülebilir. Bu durumda 3ten fazla kelime kuralına da takılmamak gerek. Örneğin, ürün grubunun adı KPSS Tarih Soru Bankası olsun. Bu ürün grubunda çeşitli markalara ait onlarca ürün bulunabilir ve kategori sayfasında da 4 kelimeden oluşan bu ürün grubu anahtar kelime olarak kullanılabilir. Long tail SEO için ise her bir ürün için belirleyici olan marka adı + tamamı çözümlü + lisans + KPSS Tarih Soru Bankası gibi bir anahtar kelime kullanılabilir.
Long tail anahtar kelimelerin performansları nasıl ölçülür?
Long tail anahtar kelimeler, kısa ve yaygın anahtar kelimelere göre kullanıcılar tarafından daha az sıklıkla aranıyor. Ancak hedef odaklı olan bu kelimelerde tıklanma oranı diğer aramalara göre daha yüksek olabiliyor. Burada tıklanma sayısının değil, oranının daha yüksek olması konusuna dikkat edilmeli.
Bu performans ölçümlemesi Google Analytics üzerinden takip edilebilir. Trafik Kaynakları menüsündeki Organik Trafik alanında açılacak yeni bir segmente, üç ya da dörtten fazla kelime sonuçları tanımlaması yapılırsa, long tail anahtar kelime aramaları ile Web Sitesine tıklayan müşteriler hakkında detaylı bilgiye ulaşılabilir. Böylece E-ticaret siteleri, rekabeti ve araması çok yüksek kelimelerle yapılan SEO çalışması ile long tail SEO çalışmasından aldıkları verimi kolayca kıyaslayabilirler.
E-ticaret sitelerinin tıklanma oranlarını artırmasında long tail SEO çalışmaları önemli bir rol oynuyor. Fakat daha fazla kullanıcının Web Sitesine tıklaması için başlıca yapılması gereken ise kaliteli bir altyapıya sahip E-ticaret mağazasına sahip olmak. Eğer siz de kullanıcılarınızı memnun edecek bir E-ticaret sitesi oluşturmak istiyorsanız hemen Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabını inceleyin, rekabette öne geçmek için ilk adımı bir an önce atın.