Dünyada olduğu gibi Türkiyede de E-ticaret sektörü gelişiyor. E-ticaret müşterilerinin sayısı her geçen gün artmaya devam ederken bu alanda faaliyet gösteren firmaların sayıları da yükseliyor. Yoğun rekabet ortamında müşteri sadakati yaratmak, E-ticaret firmaları için kayda değer çabalar göstermeyi zorunlu kılıyor. Çünkü söz konusu müşteri sadakati bir gecede oluşmuyor, aksine sadakat online kullanıcılarla marka arasında uzun dönemli ve kaliteli bir ilişki kurabilmekten geçiyor.
Mevcut müşterilerin güvenini kazanmak ve sonrasında sadakatini elde edebilmek adına E-ticaret firmalarının marka vaadlerini yerine getirebiliyor olmasında fayda var. Yani eğer teslimat konusunda öne çıkmak isteyen bir E-ticaret siteniz var ise gerçekten de bu konuda farklılıklar oluşturmalısınız. Yine buna benzer bir örnek de ulaşılabilirbir marka algısı yaratma konusunda verilebilir. E-ticaret sitenizle ilgili sorun yaşayan veya herhangi bir öneride bulunmak isteyen bir müşteri dilediği platformdan size ulaşamıyorsa ulaşılamaz bir marka olduğunuz algısına kapılabilir. Bu da sadakat yaratmanızı olumsuz etkileyebilecek unsurlardan biri olabilir.
E-ticaret firmaları, vaadlerini yerine getirmelerinin dışında rekabet ortamında birkaç adım daha öne geçebilmek için bazı sadakat programlarına başvurabiliyorlar. Bu sadakat programları sayesinde müşterileri ile uzun vadeli ilişkiler kurabilmek adına sağlam bir temel oluşturabiliyorlar. Ancak bu konuda başarılı olabilmek için uygulanan sadakat programının belli başlı özellikleri taşıyor olmasında büyük fayda var. İşte E-ticaret firmalarının başarılı olmasını sağlayan sadakat programlarının belirgin özellikleri…
Bir davranışa yönlendirmek
Sadakat programlarının temel amacı, kullanıcıların güvenini kazanmak ve sonraki alışverişlerinde de aynı E-ticaret firmasını tercih etmelerini sağlamak. Bu nedenle alışveriş alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirebilecek türden bir program oluşturmak önem taşıyor. Buna göre, E-ticaret sitesinin oluşturmak veya değiştirmek istediği davranış biçimi gerçekleştiğinde müşterilerin de kendini belli bir gruba ait hissetmeleri gerekiyor. Statüsünün yükseldiğini ve ayrıcalıklı olduğunu düşünen müşterilerin davranış alışkanlıklarını sadakat programına göre şekillendirmeleri çok daha kolay olabiliyor.
Sosyal etkileşim kurmak
Bilindiği gibi insanlar sosyal varlıklardır. Dolayısıyla birbirleriyle etkileşim kurmaktan hoşlanırlar. Siz de sadakat programı oluştururken nasıl daha fazla etkileşim sağlayabileceğinizi düşünebilir ve buna göre stratejiler geliştirebilirsiniz. Örneğin, Sosyal Medyada şekillenecek bir online kampanya yürüterek hedef kitlenizle bir bağ kurmaya çalışabilirsiniz. Hedef kitlenizin bulunduğu sosyal ağlarda onların görüşlerini alabilir, hizmetlerinizi oylamaya sunabilir, katılımcıları promosyon veya indirimlerle ödüllendirebilirsiniz. Görüşlerinin bir E-ticaret sitesi tarafından önemsendiğini düşünen ve fikirlerinin ödüllendirildiğini gören potansiyel müşterileri, gerçek müşteriniz haline getirebilir ve böylece sadakatlerini de kazanabilirsiniz.
Kişiselleştirme seçeneği sunmak
Müşterilerinizin alışveriş alışkanlıklarını tanımlayarak onlara sonraki alışverişlerinde tercihlerine göre filtrelenmiş ürün sayfaları gösterebilirsiniz. Hatta kendilerinin bu filtreleri oluşturmalarını da sağlayarak alışverişlerinde zamandan tasarruf etmelerini kolaylaştırabilirsiniz. Böylece E-ticaret sitenizin kullanıcı deneyimi seviyesini yükselterek müşterilerinizin memnun olmasını sağlayabilir ve doğal olarak da sadakatlerini kazanabilirsiniz.
E-ticaret sitelerinin sadık müşteriler elde etmede başvurduğu yöntemlerden olan sadakat programlarının başarılı olabilmesi için bu gibi noktalara yoğunlaşmasında fayda var. Bunun yanı sıra E-ticaret sitenizin müşteri beklentilerini tam anlamıyla karşılayabilecek donanıma sahip olması da müşteri sadakati kazanmada rol oynayan unsurlardan. Eğer siz de kullanıcılarınızı memnun edecek bir E-ticaret mağazasına sahip olmak istiyorsanız, Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.