Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret sitelerinde omnichannel ödemeler dönemi

Web Atölyesi olarak Bodrum bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret sitelerinde omnichannel ödemeler dönemi' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-sitelerinde-omnichannel-odemeler-donemi/'>
E-ticaret sitelerinde omnichannel ödemeler dönemi' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-sitelerinde-omnichannel-odemeler-donemi/'>

Önceleri müşteriler; fiziksel mağazalar, telefon veya doğrudan satış kanalları üzerinden alışveriş ihtiyaçlarını giderebiliyorlardı. Teknolojinin geliştirilmesi, kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte online alışveriş, mobil alışveriş gibi çeşitli kanal alternatifleri ortaya çıktı. Omnichannel kavramı da kanal veya alışveriş yapılan cihazdan bağımsız olarak tüm müşterilere kusursuz bir alışveriş deneyimi sunabilme mantığına dayanıyor. Burada önemli olan, kullanıcıların herhangi bir kanalda yaşadığı deneyimin diğer kanallarda da birbirini destekleyecek türde olması.

Alışveriş deneyimini kusursuz ve tutarlı seviyeye getirmek olarak adlandırılan omnichannel’da tüm kanallarda beklentileri karşılayabilecek ödeme yöntemleri alternatiflerinin bulunması da müşteri sadakatini artırabilecek adımlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Satın alma döngüsünün tek bir kanalla sınırlı olmadığı günümüz koşullarında ödeme sistemlerinin de pratikliği ön plana çıkarması önem kazanıyor. Ancak firmaların yeni kavramlara karşı sahip oldukları endişeler de alternatif ödeme sistemlerinin alışveriş deneyimini tamamlayabilmesinin önüne geçebiliyor.

Dünyaya baktığımızda E-ticaret alanında standartların üzerinde bir ortalamaya sahip olan İngiltere perakendesinin yüzde 21’inin omnichannel ödemelere uyum sağladığını söylemek mümkün. İngiltere, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki perakendecilerin de neredeyse yarısının (yüzde 46) önümüzdeki yıla dair omnichannel ödemelerle ilgili bir planı olmadığı da araştırmalar sonucunda ortaya çıkan detaylar arasında yer alıyor. Türkiye’de E-ticaretin henüz bebek adımlar attığı göz önünde bulundurulduğunda ise sahip olunan potansiyel ortaya çıktığında omnichannel ödemelerle ilgili endişelerin önemli bir kısmının da atlatılabileceği savunulabilir.

Peki omnichannel ödemeler E-ticaret firmaları için ne anlama geliyor? Her kanala uygun ödeme sistemleri kullanmak ne gibi faydalar sağlıyor?

Güvenlik

Fraud olarak adlandırılan sahtekarlık konusunda kullanıcılar kadar E-ticaret firmaları da büyük endişeler taşıyor. Hem para kaybına hem de itibar kaybına yol açan bu tür sahtekarlık girişimleri, firmaları büyük ölçüde etkileyebiliyor. Ancak bu tür girişimlerin önüne geçebilmek için alınabilecek çok sayıda önlem bulunuyor. Örneğin, ödeme sayfasında kartlı ödemeyi tercih eden kullanıcıların güvenlik kodunu ibraz etmeleri, SMS yoluyla güvenlik şifresi gönderilmesi, parmak izi okutulması gibi çeşitli adımlar atılarak çok daha güvenilir bir alışveriş deneyimi sunulabilir.

Kullanıcı deneyimi

Kullanıcı ihtiyaçları zamanla değişiklik gösterebiliyor ve bu nedenle beklentiler de çeşitlilik gösterebiliyor. Artık birçok müşteri ürün ve hizmete sahip olmanın yanı sıra nasıl bir alışveriş deneyimi yaşadığına da önem veriyor. E-ticaret mağazasının tasarımından teslimat türlerine, hatta ödeme seçeneklerine kadar nokta, kullanıcıların tercih nedenlerini şekillendirebiliyor. Her bir alışveriş kanalında birbirini tamamlayabilecek hizmetler sunan ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan kullanıcı deneyimine sahip firmalar da doğal olarak mevcut kullanıcılarının sadakatini kazanabiliyorlar. Omnichannel ödemelere uyum sağlayan firmalar ise kullanıcılarına her noktada pratiklik vadederek rakip firmalardan birkaç adım öne geçebiliyor.

Erişim

Güvenlik önlemleri adımını gerçekleştirdikten ve sonrasında kullanıcılarına her noktada kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşatmak adına bilgilerini kayıt altına alarak ödeme kolaylıkları sunan firmalar, sektörde kolaylıkla ayırt edilebiliyor. Bu da potansiyel müşterilerin ihtiyaç anında bu E-ticaret sitelerini seçmelerinde büyük rol oynuyor. Böylece çok daha fazla kitleye erişebilen firmaların başarı grafikleri de talep ettikleri yönde yükselebiliyor.

E-ticaret sitelerinin hedefledikleri başarı seviyesini yakalayabilmelerinde kullanıcı beklentilerini odak noktalarına almaları büyük önem taşıyor. Eğer siz de beklentileri karşılayan bir online mağaza sahibi olmak istiyorsanız, Web Atölyesi ile hedeflediğiniz kitleye kolayca ulaşabilirsiniz. Zaman kaybetmeden Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyebilir ve E-ticaret dünyasında yerinizi alabilirsiniz.

omnichannel alışveriş banka kartı e-ticaret e-ticaret sitesi kredi kartı kullanıcı alışkanlıkları kullanıcı davranışı kullanıcı deneyimi mobil alışveriş müşteri ödeme sistemleri omnichannel ödeme online alışveriş sms
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul