Pazarlama sektörü son yıllarda tamamen boyut değiştirdi. Fiziksel mağaza kültürünün yanı sıra E-ticaret sitelerinin kullanımı giderek yaygınlaşmaya başladı. Bununla birlikte E-ticaretin ekonomi dünyasına varlığını kabul ettirmesi ile dijital pazarlama uzmanlığı da iyiden iyiye popülerlik kazandı.
Nasıl bir tanıtım elemanı ürünlerinizi tanıtarak satış yapmak için mesai harcıyorsa, dijital pazarlama uzmanları da yeni teknolojiler yoluyla markanızın tanıtımı için çalışmalar yapıyorlar. Ürün tanıtımı, müşteri takibi ve analizi, satış sonrası müşteri memnuniyeti ve e-posta takiplerinizi yaparak şirketinizin başarı hedeflerine ulaşması için çalışıyorlar. Ancak bu çalışmalar yürütülürken, dijital pazarlamacıların öncelik listesinde bulunan ve şirketinin satış gelirlerini artırabilecek bazı püf noktaları bulunuyor.
Peki E-ticaret firmalarının kar oranlarını artırmasını sağlayan bu öncelikler neler? İşte dijital pazarlama uzmanlarının öncelik listesinden çıkan bazı noktalar…
E-posta yoluyla pazarlama
E-posta pazarlaması E-ticarette sıklıkla kullanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. İstatistiklerden ve E-ticaret yapanlardan alınan veriler de gösteriyor ki, müşterilerin satın alma yoluna girmesinde e-posta pazarlaması oldukça etkili. Ancak müşterilere gönderilecek e-postaların nokta atışı yapabilecek mesajlar taşımasında fayda var. Sık sık e-posta göndermek yerine, aylık bülten mantığı uygulanabilir ya da sadece büyük promosyon ve yenilikler zamanında e-postalar atılabilir. E-ticaret sitelerinin müşterilerini sıkmamak adına e-postaların sıklığını müşteri kaybına yol açamayacak şekilde düzenlemesi faydalı olabilir.
Analiz
Bir dijital pazarlamacının en önem verdiği konulardan biri de müşterilerin analizi olabilir. Hangi müşteri profilinin uygun olduğunu, bu profilin özelliklerini, potansiyel müşteri gruplarını ve ihtiyaçlarını belirlemek adına incelemeler yürütüp analizler gerçekleştirerek kar oranlarını artırmaya yönelik çalışmalar başlatılabilir.
Müşteri ilişkileri yönetimi
Customer Relationship Management olarak bilinen terimi Türkçe karşılığı ile müşteri ilişkileri yönetimi olarak adlandırabilir. CRMnin başarısına inanan pazarlamacılar çoğu zaman müşteri odaklı çalışmalar yürüterek başarılarını katlayabiliyorlar. Türkiyedeki müşteri her zaman haklıdır olgusu ile benzerlik gösteren bu durum, müşteri memnuniyetini artırmak adına E-ticaret firmalarının da öncelik listesine alınabilir. Buna göre müşteri ilişkileri yönetimi ya da yaygın kullanımıyla CRM, gerek Sosyal Medya yoluyla, gerekse e-posta ile bildirilen her tür müşteri geri bildirimi değerlendirilerek memnuniyeti artırmak için gereken adımların atılması olarak ifade edilebilir.
Sosyal Medya pazarlaması
Social Media Marketingin kısaltmasının (SMM) yaygın olarak kullanıldığı ve bu haliyle dijital pazarlamacıların da aşina olduğu Sosyal Medya pazarlaması, sosyal ağlar yoluyla pazarlama etkinlikleri yürütmek olarak tanımlanabilir. Sosyal Medya pazarlaması, özellikle son zamanlarda E-ticarette fark yaratmak adına sıklıkla başvurulan bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğu, zamanını Sosyal Medya hesaplarını kontrol ederek geçiriyor. Bu nedenle belli Sosyal Medya stratejilerine göre adım atmak potansiyel müşterilere erişmede, müşteri memnuniyeti sağlamada ve şirketin daha fazla kar elde etmesine yol açabiliyor.
SEO
Arama motoru optimizasyonu olarak Türkçeye geçen SEO (search engine optimization), E-ticaret sitenizin trafiğini artırmaya ve potansiyel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilecek etkili bir yöntem.
E-ticaret firmalarının dijital pazarlama uzmanlarının görüşlerine önem vererek bu yönde doğru adımlar atması önemli. Ancak henüz pazarlama uzmanlarıyla çalışmayan E-ticaret firmaları nda bahsedilen noktalara özen göstermesi hedeflenen başarıya ulaşmalarında onlara yardımcı olabilir. Henüz bir E-ticaret mağazanız yok, hemen bir ücretsiz demo hesabı oluşturun ve işinizi internete taşıyarak kazanmanın tadını çıkarın.