Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret müşterileri teslimat için ne kadar bekler?

Web Atölyesi olarak Muş bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret müşterileri teslimat için ne kadar bekler?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-musterileri-teslimat-icin-ne-kadar-bekler/'>
E-ticaret müşterileri teslimat için ne kadar bekler?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-musterileri-teslimat-icin-ne-kadar-bekler/'>

E-ticaret pazarlarında yapılan son araştırmalara göre şirketler arasında rekabet gücünü artırmanın yolu olarak gönderim ve teslimat seçenekleri ilk sıralarda yer alıyor. E-ticaret şirketlerinin müşteri sayısını artırmak için gönderim kalitesine dikkat etmesi, ürünü zamanında ve hasarsız teslim etmesi ile müşteriye ek teslimat seçenekleri sunmaları önem kazanıyor.

Ülkemizde E-ticaret yaygınlaşmaya başladığı ilk zamanlarda özellikle yurt dışından alınan bir ürün 4 ila 6 haftada elimize geçebiliyordu. Oysa bugün birkaç günde teslimat yapılabiliyor. Müşteriler, E-ticaretin iyiden iyiye yaygınlaşmasından sonra ertesi gün veya aynı gün teslimat talep etmeye başladı. “Bayiye gel al” ile “istenilen gün ve saatte teslimat” seçenekleri sıklıkla tercih ediliyor. E-ticaret devi Amazon da kullanıcılarının istekleri doğrultusunda, Amerika’da siparişten bir saat sonra eve teslimat uygulamasını başlattı. Ek ücret karşılığında bir saat içinde eve teslimat uygulamasının Türkiye’de yakın zamanda başlayabileceği öngörülüyor. Ancak küçük kargolar için kurye ile 2 saat içinde teslimat garantisi veren E-ticaret şirketlerinin mevcut durumda öne çıkabileceğini tahmin etmek zor değil.

Yurt dışında giderek müşteri odaklı düşünmeye başlayan bu şirketlerin yanı sıra ülkemizde de sayılarının artması bekleniyor. Çünkü E-ticaret müşterilerinin beklentileri bu yönde değişiklik gösteriyor. Yoğun rekabet ortamında fark yaratmak isteyen E-ticaret şirketlerinin kullanıcı davranışlarını gözlemleyerek buna göre hareket etmesi de dolayısıyla önem kazanıyor. Peki E-ticaret müşterileri teslimat için ne kadar beklemeyi göze alıyor ve şirketler öne çıkabilmek için ne gibi uygulamalara başvurabilir?

Müşteriler beklemek istemiyor

A.T. Kearny danışmanlık şirketinin Kuzey Amerika’da acil olmayan alımlar için E-ticaret müşterileri üzerinde yaptığı araştırmaya göre, müşterilerin neredeyse dörtte biri (yüzde 24), teslimat için 3 günün kabul edilebilir bir zaman dilimi olduğunu belirtiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 9’u 4 gün de teslimat için bekleyebileceklerini, yüzde 16’sı ise 5 güne kadar beklemenin bir zararı olmayacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 12’si teslimat için 1 gün, yüzde 19’u 2 gün, yüzde 7’si 6 gün ve üstünde bekleyebileceğini ifade ediyor. Çıkan verilere göre müşterilerinizi teslimat sürecinde çok fazla bekletmemenizde fayda olduğu gün yüzüne çıkıyor.

Ücretsiz teslimat bir çıkış yolu olabilir

Müşterilerin bir kısmı, ücretsiz olduğu durumda teslimat için daha uzun süre beklemeyi göze alabiliyor. Ancak bu, müşterinin o an için hızlı teslim ek ücretini ödemeye istekli olup olmadığına göre değişiyor. Eğer kullanıcıların aynı gün teslimat beklentisini henüz karşılayabilecek bir durumda değilseniz ücretsiz teslimat seçeneğini de düşünebilirsiniz.

UPS’in ABD’de yaptığı araştırmaya göre, müşterilerin alışveriş yapacağı E-ticaret şirketine karar verme sürecinde teslimat süresinin oldukça önemli olduğu ortaya çıktı. Araştırmada ürün seçenekleri, ürün bilgileri ve şirket itibarından sonra hızlı teslimat, alışveriş için tercih sebebi olarak 4.sırada geliyor. Ücretsiz teslimat seçeneği ise alışveriş yapmada en önemli faktörlerin başında geliyor.

Beklentileri karşılamak önemli

Kasaptan et, manavdan sebze-meyve, çiçekçiden çiçek ve fırından ekmek gibi hızlı tüketim mallarının satın alınması söz konusu olduğunda hızlı teslimat oldukça kritik hale geliyor. Ürünlerin bozulma süreci göz önüne alındığında aynı gün veya istenildiği saatte teslimat yapılamadığı durumlarda müşteri kayıpları bile ortaya çıkabiliyor. Bu nedenle satışa sunulan ürünlerin durumuna göre ideal bir teslimat vaadiyle yola çıkmak oldukça akılcı bir çözüm olabilir. Böylece fark yaratmak için beklentileri tamamen yıkmak gibi bir sonuçla karşılaşmanın da önüne geçilebilir.

Müşteri beklentilerini karşılayabilmede teslimat seçenekleri ve süresinin oldukça önemli bir yeri bulunuyor. Ancak E-ticaret mağazanızın da müşteri beklentilerini karşılayacak donanıma sahip olması önem taşıyor. Müşteri memnuniyetini ve kazancınızı artırmanızı sağlayabilecek bir E-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız, hemen şimdi Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.

e-ticaret teslimat kargo ürün ücretsiz teslimat aynı gün teslimat ürün teslim süre sipariş alışveriş müşteri kullanıcı satın alma kullanıcı davranışı müşteri sadakati
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul