Abonelik tabanlı iş modeli, prensip olarak basit bir model olması sebebiyle uzun süredir çevrimiçi siteler tarafından kullanılıyor. Kullanıcıların aylık, haftalık gibi belirli periyotlarla düzenli ödeme yaptıkları bu sistemi kullanan internet siteleri pek çok farklı avantaj sunması nedeniyle kullanıyorlar.
Peki, abonelik tabanlı iş modeli tam olarak nedir? Kullanıcılar her ay neden bir ya da daha fazla siteye düzenli ödeme yapıyorlar ve siz E-ticaret işiniz için abonelik sisteminden nasıl faydalanabilirsiniz? Bu yazımızda bu soruların yanıtlarını maddeler halinde inceledik.
1) Kolay nakliye imkanları
Abone tabanlı sistemle çalışan siteler her ay, aynı ya da benzer ürünler sundukları için, ürün kargo ve teslimatlarında pek çok kolaylıktan faydalanabiliyorlar. Farklı abonelik seviyeleri kullanan E-ticaret sitelerinin bile her ay düzenli olarak gönderdikleri belli miktarlarda paketleri olabiliyor. Boyutları ve ağırlıkları önceden belli olan bu paketlerin her ay gönderilecek olması, kargo şirketleriyle anlaşma yapmayı kolaylaştırabiliyor. Bu da gönderilerin daha kısa sürede, daha uygun fiyata teslim edilmesi gibi avantajlardan faydalanılmasının önünü açabiliyor.
2) Satış sürecindeki kolaylıklar
Abonelik sisteminin getirdiği bir başka avantaj da satış ve teslimat işlemlerinin kullanıcılara göre ayarlanmış bir otomasyonda işleyebilmesi. Kullanıcının alışverişi yaptığı ilk andan itibaren, otomatik ödeme yapabileceği ürünün hazırlanması ve teslimatı için her ay fazladan işlem yapmak gerekmez. Böylece hem kullanıcılar belli periyotlarla işlemi tekrarlamak durumda kalmadığı için memnuniyet seviyeleri artış gösterebilir hem de E-ticaret şirketleri süreçleri kolaylıkla takip edebilir.
3) Kolay gelir tahmini
İşletmeniz için doğru kararı verebilmek için aylık gelir tahmini yapabilmek, şüphesiz büyük önem taşıyor. Abonelik hizmeti sayesinde her ay E-ticaret sitenizden elde ettiğiniz geliri büyük ölçüde tahmin edebilmenizin gelecekle ilgili doğru kararlar almanızda büyük yardımı olabilir. Elbette ki her ay abone kayıpları olabileceği gibi sitenize abone olacak yeni kullanıcılar da olabilir. Bu modelde kullanıcılar belirli bir neden olmaksızın abonelikten çıkabilseler bile aylık tahminler diğer iş modellerine göre daha kolay yapılabilir.
4) Alışveriş yapan kullanıcıların belirlenmesindeki kolaylıklar
Abonelikle yöntemini benimseyen E-ticaret siteleri, sıklıkla alışveriş yapan kullanıcılarını kolaylıkla tespit edebilir. Kullanıcıların cinsiyet, yaş grubu, lokasyon gibi demografik dinamiklerine göre sınıflandırılması ve onlara yönelik geliştirmeler yapılması da çok daha kolay gerçekleştirilebilir. Bu da ileri dönemlerde yapılabilecek e-posta gönderimleri gibi pazarlama yöntemlerine katkı sunabilir.
5) Beklentiler üzerine yatırım yapma kolaylığı
Kullanıcıların neler istediklerini, hangi ürün ve hizmetlere ihtiyaç duyduklarını belirlemek, abonelik tabanlı iş modelinde diğer modellere göre çok daha kolay olabilir. Çünkü abonelik sistemi kullanıcı davranışlarını anlamlandırabilmek açısından oldukça elverişli.
Kullanıcılar, özellikle yeni çıkan ya da çıkacak olan bir ürünü hemen elde etmek isteme eğilimindedirler. Abone olan kullanıcılara bu ürünlere herkesten önce sahip olma ayrıcalığını sunmak hem onlara kendilerini daha özel hissettirebilir hem de yeni ürün satışlarını arttırmakta yardımcı olabilir.
Abone olan kullanıcılar için işleri ne kadar kolaylaştırırsanız daha çok alışveriş tercihlerinde o kadar da etkili olabilirsiniz. Eğer siz de müşteri beklentilerini karşılayan bir online mağazaya sahip olmak istiyorsanız Türkiyenin lider markası Web Atölyesinin E-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz. Hemen şimdi demo hesabınızı oluşturun ve Web Atölyesi ile kazanmaya başlayın.