E-ticaret firmanız için fiziki (offline) reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Online reklamların aksine, fiziki reklamların ölçümlenmesi pek de kolay olmuyor. Bu reklamların kaç kişi tarafından görüldüğü, kaç kişinin geri dönüş yaptığı ve bu reklamlar sonucu kaç satış geldiğini ölçümlemek için bir veri oluşmamış oluyor.
Fiziki reklamlara harcanın bütçenin ne kadar etkili olduğu da bu nedenle tam olarak kestirilemiyor. Ancak E-ticaret siteniz için verdiğiniz fiziki reklamları ölçümlemenin de farklı yolları bulunuyor.
Bu taktikleri kullandığınızda, offline reklamlara harcadığınız bütçenin geri dönüşümlerini görerek, bir sonraki reklam çalışmalarında nasıl bir strateji belirleyeceğinizi gözlemleyebilirsiniz.
Fiziki reklamlarınız için özel bir varış sayfası hazırlayın
Fiziki reklamlarınızda tüketicilerin size ulaşmaları için internet adresinizi paylaşıyorsunuz; fakat internet sitenize gelen kullanıcıların hangilerinin fiziki reklamlarınızdan geldiğini ölçümleyemezsiniz.
Bunun yerine, fiziki reklamlarınız için özel bir varış sayfası (landing page) hazırladığınız takdirde, bu reklamları gören kişiler doğrudan bu sayfaları ziyaret edebilirler.
Reklam içeriğinin yer aldığı bu varış sayfaları, kaç kişinin bu sayfaları ziyaret ettiğini gösterecektir. Bu varış sayfalarının bağlantılarını başka yerde paylaşmadığınız takdirde, bu sayfayı ziyaret edenlerin fiziki reklamlarla karşılaşan tüketiciler olduğunu görebilirsiniz.
Farklı iletişim adres ve numaraları kullanın
Fiziki reklamlarınızda çağrı merkezi ya da iletişim numarası veya e-posta adresi kullanmayı planlıyorsanız, farklı adres ve numaralar kullanmayı deneyebilirsiniz. Destek hattınız için farklı bir numara verdiğinizde, bu numarayı arayan kullanıcıların, fiziki reklamlarla karşılaştığını göreceğiniz için kaç kişinin bu numaraya ulaştığını analiz edebilirsiniz.
Aynı şekilde farklı bir e-posta adresi kullanmanız durumunda, bu e-posta adresine gelen gönderilerden kaç kişiye ulaştığınızı analiz edebilirsiniz.
Farklı alan adları satın alarak reklamlarınızda kullanın
Markanız, kampanyanız ya da ürününüzle ilgili olabilecek farklı alan adları alabilir ve bu alan adlarını yarattığınız varış sayfalarına ya da ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Böylelikle farklı kullanıcılar bu alan adlarını ziyaret ettiklerinde, doğrudan sitenizi ziyaret edebilirler ve siz de analitik araçları ile bu sayfaların ne kadar takip edildiğini görebilirsiniz.
Reklamınızın gösterildiği alanların performansını ölçümlemek için, farklı bölge ve mecralardaki reklamlarınız için farklı alan adlarını kullanabilirsiniz. Bu alan adlarının hangi reklam kampanyasıyla bağlantılı olduğunu kaydederek, farklı mecralardan aldığınız performansların da ölçümlemesini yapabilirsiniz.
Link kısaltma servislerini kullanın
Link kısaltma servislerini (bit.ly) kullanarak da bir ölçümleme yapabilirsiniz. Fiziki reklamlarınıza bu kısaltılmış linkleri ekleyebilir ve kullanıcılar bu adresler üzerinden markanıza ulaştıklarında, link kısaltma servisleri üzerinden linkin ne kadar kullanıldığını görebilir ve takip edebilirsiniz.
Tabii ki bu yöntemin bazı dezavantajları da bulunuyor. Kullanıcılar bu adresleri akıllarında tutamayabilirler. Reklamı gördükleri anda tarayıcıları üzerinden girmek zorunda kalabilirler. Bu nedenle link kısaltma servislerini kullanırken de kolay akılda kalabilecek ve kısa linkler yaratmaya özen göstermelisiniz.
Kupon kodları oluşturun
Fiziki reklamlarınız için kupon kodları oluşturmak da başka bir yöntem. Reklamlarınızda bu kupon kodlarına yer verdiğinizde, siteniz üzerinde bu kupon kodlarını kullanan müşterilerinizi takip edebilir ve reklamınızın performansını bu kodlar aracılığı ile takip edebilirsiniz.
Kupon kodlarınız oluştururken, akılda kalıcı ve kolay kodlar oluşturmak, reklamı görenlerin işini kolaylaştırarak, geri dönüşümlerinizi artıracaktır.
Doğrudan gelen trafiğinizi inceleyin
Fiziki reklam verdiğiniz dönemlerde doğrudan gelen trafiğinizi de incelemelisiniz. Reklamlarınızı gören tüketiciler, internet adresinizi hatırlayabilirler ve doğrudan URL girişi yaparak sitenizi ziyaret edebilirler. Fiziki reklam dönemlerinizde doğrudan gelen trafiğinizi takip ettiğinizde, önceki dönemlere göre bir kıyaslama yaparak, reklam performansını ölçümleyebilirsiniz.
Tabii ki bu yöntem yüzde yüz bir sonuç vermeyecektir; ancak yine de reklamlarınızın performansını görme açısından bazı ipuçları verecektir.