Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

İyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırın

Web Atölyesi olarak Bodrum bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret satışlarını artırmak mümkün' data-url='http://www.eticaret.com/blog/daha-iyi-bir-kullanici-deneyimi-sunarak-E-ticaret-satislarini-artirmak-mumkun/'>
E-ticaret satışlarını artırmak mümkün' data-url='http://www.eticaret.com/blog/daha-iyi-bir-kullanici-deneyimi-sunarak-E-ticaret-satislarini-artirmak-mumkun/'>

Teknolojinin kullanıcı davranışlarına olan büyük etkisini günlük hayatta her açıdan görebiliyoruz. Genciyle yaşlısıyla alışkanlıkları değişiklik gösteren birçok kişi de teknolojiyi etkiliyor ve aslında teknoloji kullanıcı beklentilerine göre şekillenmeye devam ediyor. Bunun en büyük kanıtlarından biri de internet teknolojilerinin yaygınlaşması sonucunda E-ticaret sektörünün güç kazanmaya başlaması.

Ev sıcaklığında, ofiste öğle arasında ya da toplu taşımada bir yerden bir yere giderken alışveriş yapabilmeye imkan veren E-ticaret, kullanıcıların zamandan ve mekandan bağımsız alışveriş yapma ihtiyacından doğdu diyebiliriz. Yani zamanla daha konforlu ve kolay bir şekilde ihtiyaçları giderebilme beklentisi, teknolojinin de bu yönde gelişim göstermesinin önünü açtı. Zaman değişiyor, teknoloji gelişiyor ve bunlara paralel olarak insanların alışkanlıkları da çeşitleniyor. Doğal olarak, kullanıcıların daha iyi bir deneyim yaşamayı arzulamaları E-ticaret sektöründen kazanmak isteyenlerin iyileştirmeler yapmalarını da gerekli kılıyor.

Peki kullanıcı deneyimini geliştirmek için E-ticaret firmaları neler yapabilir?

Ürün bilgisi

E-ticaret sitesinde satışa sunulan ürünlerin bilgilerine yer vermek satışları büyük ölçüde etkiliyor. Çünkü kullanıcılar kelimenin tam anlamıyla dokunmadan, ürün kalitesini görmeden satın alma kararı veriyor. Bu nedenle müşterilerin güvenini kazanmak çok daha önemli bir hale geliyor.

Ancak ürün bilgileri bile bazı zamanlar yeterli olmayabiliyor. Müşteriler, ihtiyacı olan ürünün sitede yer alan ürün olup olmadığı konusunda kararsız kalabiliyorlar. Bu noktada ürün görsellerini çeşitlendirmek ve farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarına yer vermek satın alma kararını kolaylaştırmaya oldukça yardımcı oluyor. Bunun yanı sıra ürün görsellerini büyütebilmek ve küçültebilmek de ürün hakkında kullanıcıya ipuçları verebiliyor. Ürünün kumaşı, boyutu, kalitesi ile ilgili izlenim edinebilmeye imkan veren bu özellik ile E-ticaret siteleri kullanıcı deneyimini daha fazla geliştirebiliyor.

Yönlendirmeler

E-ticaret firmalarının en sık karşılaştıkları sorunlardan biri de son anda terk edilen alışveriş sepetleri. Kullanıcılar alışveriş sırasında sepetlerine ekledikleri ürünlerden herhangi bir nedenle vazgeçebiliyor ve bu da E-ticaret firmasının başarısını büyük ölçüde etkiliyor. Sepeti terk etme nedenlerinin başında ise yetersiz yönlendirmeler geliyor. Kullanıcılar, pratikliği nedeniyle E-ticaret sitelerini tercih ederken site içerisinde herhangi bir zorlukla karşılaştıklarında alışverişten kolayca vazgeçebiliyorlar.

Sepeti terketme durumunun önüne geçebilmek için ise kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve alışveriş sürecini daha basit bir hale getirmek oldukça faydalı olabilir. Kullanıcının ürünü sepete ekledikten ödeme yapacağı sayfaya kadar geçen tüm sürecin kolaylıkla görülebilecek şekilde ve ayrıntılı olarak E-ticaret sitesinde yer alması alışveriş deneyimini çok daha iyi sonlandırmaya yardımcı olabiliyor.

Kişiselleştirme

Kullanıcılar bazen tek seferde satın almaya karar veremeyebiliyorlar. Alışveriş yapmadan önce online ve offline diğer kanalları da karşılaştırmayı veya ürünleri daha fazla araştırmayı tercih edebiliyor. Ancak E-ticaret sitesine tekrar gelen bir müşteriyi satın almaya ikna edebilmede kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmak etkili olabiliyor. Bunun için de müşterinin E-ticaret sitesinden ayrılmadan önce görüntülediği ürünleri, cinsiyetini, kullanım alışkanlıklarını bir sonraki ziyaretinde kullanmak satın almaya giden yolda firmalara yardımcı olabiliyor. Buna göre bir kullanıcı sitenizi tekrar ziyaret ettiğinde ona incelediği ürünlere ve bu ürünlerle ilişkili olan diğer ürünlere ait bilgiler sunmak karar vermesini daha fazla kolaylaştırabiliyor.

Kullanıcıların sadık birer müşteriye dönüşmesinde ve daha güçlü bir marka imajı yaratmada kullanıcı deneyimi büyük bir rol oynuyor. Ancak online mağazanızın kullanıcıların tüm beklentilerini karşılayabilecek kaliteye sahip olmasında da büyük fayda var. Eğer siz de müşterilerini etkileyecek bir mağazaya sahip olmak istiyorsanız, Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını hemen inceleyebilirsiniz.

e-ticaret kullanıcı deneyimi alışveriş satın alma kullanıcı davranışları kullanıcı alışkanlıkları satın alma davranışı oline offline mağaza müşteri tüketici ürün tanıtım kişiselleştirme ürün bilgisi yönlendirme ödeme e-ticaret sektörü pazarlama
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul