E-ticaret şirketleri için Sosyal Medyada yer almak ne kadar önemliyse, şirket yöneticilerinin Sosyal Medyada aktif olmaları da bir o kadar önemli. Sosyal Medya vakit geçirme ve eğlenme alanı olarak görülse de stratejik olarak yaklaşıldığında şirket yöneticileri için oldukça elverişli bir alan da oluyor.
Her teknolojik gelişmenin etkisi nasıl kullanıldığına göre değişir. Sosyal Medya da bunun iyi bir örneği. Vakit öldürmek ya da eğlenmek için yer alabileceğiniz gibi, sosyal mecralarda işinizi ve kendiniz geliştirmek için de yer alabilirsiniz. Bu nedenele de Sosyal Medyaya biraz daha stratejik yaklaşmanız gerekiyor.
Marka bilinirliğini artırmak için kullanabilirsiniz
Sosyal mecralarda bir şirketin yöneticisi olarak yer almak, o şirketle ilgili bilgileri, haberleri ve duyuruları paylaşmak için iyi bir başlangıç olacaktır. Burada birinci ağızdan şirketle ilgili duyurlar yaparak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Şirket yöneticisi olduğunuz için, sosyal ağınızda bağlantı kurduğunuz kişiler yine bu pozisyonlardaki kişiler olduğunda, onlara markanızı tanıtabilirsiniz.
Şirket yöneticilerinin yanı sıra sizi takip eden diğer kişilerle de iletişime geçebileceğiniz için onlara da markanızı tanıtma fırsatı bulursunuz.
Kişisel markanızı güçlendirirsiniz
Çalıştığınız ya da sahip olduğunuz şirketin yanı sıra sizin de bir kişisel kimliğiniz bulunuyor ve sektördeki önemli isimlerden biri olmak için kişisel markanızı güçlendirebilirsiniz. Sosyal mecralarda bunun için biçilmiş kaftandır diyebiliriz.
Sektördeki uzmanlığınızı burada paylaştığınız içeriklerle destekleyebilir, fikir önerilerinde bulunabilir, beğendiğiniz ve yararlı olduğunuz düşündüğünüz içerikleri paylaşabilir ya da kendi blogunuzda yazdıklarınızı burada paylaşarak fikir önderliği yapabilirsiniz. Bu tip çalışmalar kişisel markanızı güçlendirmenizde size yararlı olacaktır.
Müşterilerinize ve çalışanlarınıza teşekkür edebilirsiniz
Liderlikteki önemli unsurlardan biri de minnettarlık duygusudur. Çalışanlarınızın performanslarını övmek, müşterilerinize teşekkür etmek ve bunları yaparken kişisel dokunuşlar yapmak stratejik olarak hem markanıza hem de kendinize olumlu olarak geri dönecektir. Apple CEOsu Tim Cook, kendi Twitter hesabından devamlı olarak müşterilerine çalışanlarına dair tweetler ve fotoğraflar paylaşmakta. Bu konuda onun içeriklerini inceleyerek, onu örnek alabilirsiniz.
https://twitter.com/tim_cookDiğer yöneticilerden ve uzmanlardan yeni şeyler öğrenebilirsiniz
Sosyal Medyayı kişisel olarak kullandığınızda, devamlı olarak burada paylaşım yapmanız gerekmiyor. Başkalarının paylaşımlarını da takip edebilirsiniz. Sektördeki diğer uzmanların hesaplarını takip ederek, onlardan yeni bilgiler edinebilirsiniz.
Rakip analizi yapabilirsiniz
Rakip firmaların yöneticileriyle bağlantı kurabilir, onların şirket hesaplarını takip edebilir ve böylelikle rakip firmaların analizini yapabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinde bu şirketlerin ya da yöneticilerin ne kadar aktif olduklarını ve ne tür içerikler paylaşarak, takipçileriyle nasıl bir etkileşimleri olduğunu gözlemlemek, kendi firmanızın Sosyal Medya pazarlamasında katkıda bulunmanızı sağlayacaktır.
Yayıncılarla iletişim içinde olabilirsiniz
Marka bilinirliğinizi artırmanın en iyi yöntemlerinden biri de sektörel yayın yapan yayıncılarla etkileşimde olmaktır. Sosyal mecralar üzerinde bu kişi ve kurumlarla iletişim içinde olarak, onlarla sohbet edebilir ve yeri geldiğinde onlarla bazı duyuruları paylaşarak, markanız hakkında bilgi paylaşmalarını isteyebilirsiniz.
Dijital yayınlarla bu tür etkileşimlerin oldukça faydası oluyor; çünkü bu kurumların takipçilerine de ulaşma fırsatı bulabiliyorsunuz. Onlarla sosyal mecralar üzerinden soru cevap etkinlikleri düzenleyebilir ve böylelikle marka bilinirliğinizi artırıp, potansiyel müşterilerinizle birebir iletişim kurma fırsatı yakalayabilirsiniz.