Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret siteleri e-postalarının çöpe gitmesini nasıl önleyebilir?

Web Atölyesi olarak Bodrum bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret siteleri e-postalarının çöpe gitmesini nasıl önleyebilir?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-siteleri-e-postalarinin-cope-gitmesini-nasil-onleyebilir/'>
E-ticaret siteleri e-postalarının çöpe gitmesini nasıl önleyebilir?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-siteleri-e-postalarinin-cope-gitmesini-nasil-onleyebilir/'>

Dünyadaki e-posta adreslerinin sayısıyla, internet teknolojilerini kullanan nüfusun sayısı birbirine oldukça yakın. Bu da demek oluyor ki, tüketicilerin en azından ara sıra baktıkları bir e-posta adresleri mevcut. Zaten çoğu sosyal mecrada bir kimlik edinebilmek için bile önce bir e-posta adresine sahip olmak gerekiyor.

Bu durum E-ticaret için elbette yıllardır büyük bir fırsat kapısı olarak görülüyor. Doğru zamanda, doğru kişiye gönderilen ve etkileyici bir dille oluşturulmuş e-postanın satışa veya iletişime etkisi gerçekten etkileyici sonuçlar doğurabiliyor ve meşhur sözde de geçtiği gibi internet sizi kitlenizin gözünde vezir edebiliyor.

Öte yandan doğru bir stratejiye ve yeterli bilgi birikimine sahip olmadan e-posta iletişimine kalkışmak ve “elimdeki adres sayısıyla yeterli sayıda müşteriye seslenebilirim” diye düşünmek ise malesef bazen bütün emeğinizi ve yatırımınızı yerle bir de edebiliyor.

Bunun için e-posta pazarlaması yapmaya başlamadan önce işin bazı inceliklerini bilmekte fayda var. İşte e-posta pazarlamasının püf noktaları…

Datasız olmaz

E-posta pazarlamanın temel gereksinimlerinin başında şüphesiz ki posta gönderilecek kişilerin e-posta bilgilerine sahip olmak geliyor. Hedef kitlenizi içeren doğru ve güvenilir bir e-posta datasına sahip olmak başarı hedeflerinizi tutturmanız için oldukça önemli bir rol oynuyor. Bunun için de hedef kitleyle temas kurulan her fırsatta, onu tanıyabilecek bilgileri toparlayabilmek büyük önem kazanıyor.

Tüketicilerin tarafından bakıldığında ise e-posta adreslerini paylaşmaları için bazı soruları yanıtlamak önem taşıyor. Cevaplanmasında fayda olan bu sorulardan bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Bana istemediğim e-postalar gönderilecek mi?
  • Ne sıklıkla e-posta alacağım?
  • E-postalar yoluyla indirimlerden faydalanabilecek miyim?
  • Bana ilgilendiğim teklifler mi gönderilecek, yoksa e-postaya bile bakmadan çöp kutusuna mı taşımalıyım?

Bu soruların cevapları müşterileri ne kadar tatmin edecek seviyede olduğunda e-postalarınızın başarısı da o kadar yüksek olabilir.

Tutarlılık güven verir

Marka ve pazarlama iletişiminde en çok üzerinde durulan konular arasında yer alan tutarlılık ilkesi e-posta pazarlamasında da sıklıkla karşılaşılan bir kavram. E-ticarette yola çıkarken gelecekte tutarsız bir markaymış gibi algılanmanıza yol açabilecek durumlara karşı öngörülü olmanız gerekebilir. Gelişmeye her zaman açık olmakla birlikte, tasarımda ve metinde her daim tutarlı olmak zihinlerde güvenilir bir marka algısı yaratmak açısından oldukça önemli.

E-posta pazarlamanın beklentilerle ilgili olduğunu söylersek yanılmış olmayız. Bu yüzden bu pazarlama yöntemini yönetmek tamamen markanın ve hedeflerinin sorumluluğu altında bulunuyor. Eğer eylem çağrınız güçlü ve kampanya takibiniz tutarlı ise güvenilir olabilirsiniz. Ancak, belli aralıklarla e-posta göndereceğinizi müşterilerinize bildirip sonradan daha sık e-posta göndermeye başladığınızda ortaya aşılması gereken önemli bir sorun çıkabilir ve bu durum markaya karşı güven kırabilir. Aksi örnekte ise ürün güncellemeleri bekleyenler için de geciken e-postalar yine tutarsızlığa ve güvensizliğe yol açabilir.

Satışları artırmak için bağırmayın

Bir ürünü e-posta yoluyla tanıtmak kulağa iyi gelebilir, ama gönderdiğiniz her postanın da çığırtkan bir satıcı gibi bağırmaması gerekir. E-posta ile tüketicileri markadan soğutmamak için kaçınılması gereken bir kaç önemli noktayı ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Abartılı vaatler
  • Metnin tamamında büyük harf kullanımı
  • Metni ünlem cümleleriyle doldurarak seslenmek

Acele ettirin ama abartmayın

Satışları artırmanın bir diğer yolu da ürünlerin belli bir süre sonunda tükeneceği endişesini yaratarak, tüketiciyi satın almaya teşvik etmek. Bu çoğu zaman başarı getiren bir pazarlama stratejisi olmakla birlikte abartılı bir şekilde uygulandığında, yani süre dolduğu zaman kampanya tekrar başlatıldığında bir süre sonra bu strateji inandırıcılığını da kaybedebilir. Bu nedenle e-postalarınızda olabildiğince eş zamanlı ve güven verici kampanya bilgilerine yer vermenizde büyük fayda var.

E-ticaret sitenizin başarılı olabilmesinde e-posta pazarlaması büyük rol oynuyor. Ancak müşterilerinizi memnun edecek bir E-ticaret mağazasına sahip olmanız da kuşkusuz performansınıza en çok etki eden faktörler arasında yer alıyor. Siz de müşteri memnuniyeti sağlayabilecek bir E-ticaret mağazasına sahip olmak istiyorsanız, hemen Web Atölyesi’un ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.

e-posta e-ticaret müşteri kullanıcı tüketici marka pazarlama pazarlama stratejileri tutarlılık güven beklenti satış satın alma performans posta e-posta adresi
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul