Gerek hızından gerekse kolaylığından dolayı internet deryası, artık yaşamın vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Bu durum her işlemin online olarak yapılabilmesinin de önünü açıyor. Örneğin, bir zamanlar olasılıklar dahilinde bile düşünülmeyen online alışveriş kavramı, şimdilerde tüm dünyada bilinen ve giderek daha sık başvurulan bir yöntem haline geliyor. Bu teknolojik değişikliklerin ışığında kullanıcı alışkanlıkları da her geçen gün farklılıklar göstermeye devam ediyor. Online dünyanın hızına ayak uydurmaya çalışan kullanıcıların davranış özellikleri de incelemeye değer önemli değişimler barındırıyor.
Online kullanıcıların davranışlarının bu kadar önemli hale gelmesini sağlayan bir diğer faktör ise online dünyanın hemen her sektörü küreselleşmeye itmesi olabilir. Kullanıcıların E-ticaret siteleri yoluyla dünyanın herhangi bir yerindeki ürüne saniyeler içinde erişebilmesi ve hatta birkaç gün içinde kullanabilmesi, kullanıcıların daha fazlasını talep etmelerinin de yolunu açıyor. Böylece teknoloji de aslında kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilmek için hızla gelişiyor.
Giderek daha fazla yaygınlaşan E-ticaret sektörü de kullanıcı davranışlarının gözlemlenmesi sonucunda kendini yenilemeye devame diyor. İşte E-ticaret sektörünün gelişimine katkıda bulunabilecek online kullanıcı davranış alışkanlıklarına dair 2016 yılına ait küresel 10 güncel istatistik
1. Tatil ve seyahat hizmetleri için bilgisayar üzerinden araştırma yapanların oranı yüzde 63.
2. Sebze ve meyve alışverişi için bilgisayardan bilgi toplayanlar ise yüzde 38lik bir orana sahip.
3. Tüketici elektroniği ürünlerinde online fiyat karşılaştırması yapanların sayısı yüzde 52yi buluyor.
4. Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri ve fırsatlarıyla ilgili e-posta bülteni almak için abone olanlar yüzde 7 oranında
5. Dünya çapında en yaygın kullanılan ödeme yöntemi yüzde 53 oranla kredi kartları. Dijital ödeme sistemlerinin oranı yüzde 43ü bulurken nakit ödeme yöntemi ise gelişmekte olan pazarlarda hala en geçerli yöntemlerden biri.
6. Online kullanıcıların yüzde 57sinden fazlası E-ticaret sitelerinin kişisel bilgilerini kullanabileceğini düşünerek online alışverişe şüpheyle yaklaşıyor.
7. Kullanıcıların yüzde 62si, eğer daha uygun bir fiyatla karşılaşırlarsa elektronik ürünleri E-ticaret sitelerinden satın alabileceklerini söylüyor.
8. Fiziksel mağazada aradıkları sebze ve meyvelere ulaşamayan kullanıcıların yüzde 49u, bulamadıkları ürünleri E-ticaret sitelerinden temin ediyor.
9. Araştırmaya katılan online kullanıcıların yüzde 57si, geçtiğimiz 6 ay içinde E-ticaret siteleri sayesinde yurt dışından alışveriş yaptıklarını söylüyor.
10. Elektronik ürün e-posta reklamları ile ilgilenenlerin oranı ise yüzde 7.
İstatistiklerden de anlaşıldığı gibi kullanıcı davranışlarının E-ticaret sektörünün büyümesi ile doğru orantılı olarak değişiklikler gösterdiği ortaya çıkıyor. Yıl sonuna kadar bu davranış alışkanlıklarının ve istatistiksel oranların da değişiklik göstereceğini söylemek mümkün. Dolayısıyla E-ticaret sektöründe yer alan oyuncuların sayılarının da iyiden iyiye artacağı rahatlıkla gözlemlenebilir. Eğer siz de işinizi E-ticarete taşıyarak tüketici ihtiyaçlarını daha kolay kaşılamak ve daha fazla kazanmak istiyorsanız, Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabını hemen inceleyebilirsiniz.