Online alışveriş markaları, yılın farklı dönemlerinde rakiplerini geride bırakacak stratejiler geliştirmeye ve farklı promosyon yöntemleriyle öne geçmeye çalışıyor. İçinde bulunduğumuz bahar ayları da onlar için yeni bir vitrin oluşturmak, farklı kampanyalarla çeşitli ürün ve kategorileri öne çıkarmak için ideal bir dönem. Eğer siz de E-ticaret markanızın yıldızını parlatacak ve bahar aylarını karlılıkla kapatabileceği bir döneme dönüştürecek ipuçları arıyorsanız, elbette bunun için farklı yollar var.
Peki, E-ticaret markaları için bahar ayları nasıl avantajlı bir dönem haline getirilebilir? Hangi ürün ve kategoriler için ne tür kampanyalar düzenlenebilir? Siz de baharın ilk haftalarını yaşarken, hedef kitlenize en etkili şekilde ulaşabileceğiniz ve onları müşteri olarak kazanabileceğiniz yöntemleri merak ediyorsanız, gelin onlara daha yakından bakalım
Vitrininizi yenileyin
Fiziksel mağazaların pek çoğu bir süre önce vitrinlerine bahar tazeliğini taşıdılar ve müşterilerini bahar alışverişleri için çoktan heyecanlandırdılar bile. Renk renk çiçekler, baharı çağrıştıran yeşiller ve daha pek çok ışıltıyla henüz bahar şehre gelmese bile vitrinlere bir süre önce gelmiş oldu.
Siz de müşteri potansiyelinizi artıracak renkler ve baharı çağrıştıran yepyeni bir logo ile bahar aylarını selamlayabilir, müşterilerinize daha ferah bir E-ticaret sitesi sunabilirsiniz. Kış soğuklarını geride bırakırken, eğer bir süredir baharlık ürünlerinizi geri planda bıraktıysanız, belki onlar için çok daha cazip çekimler yapabilir, belki Sosyal Medya hesaplarınız üzerinden bu ürünlere yönelik kombinler, birbiriyle ilişkili ürünler paylaşmaya başlayarak, onları alıcılarıyla buluşturabilirsiniz.
Özel günleri kaçırmayın
Bahar aylarını oluşturan mart, nisan ve mayıs, kuşkusuz ki çok özel günler ve haftalarla dolu. Bunlardan ilk akla gelenlerse 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile 19 Mayıs Atatürkü Anma Gençlik ve Spor Bayramı. Gençler ve çocuklar için uygun ürünleriniz ve kategorileriniz varsa, bu dönem tam anlamıyla onlara yönelik tanıtımların yapılabileceği, anne ve babaların alışverişe yönlendirilebileceği tarihleri içeriyor olacak.
Buna karşılık, elbette sektörünüz gençlere ve çocuklara yönelik ürünler içermiyor olabilir. Ancak, onlara alternatifler sunabilir, dolaylı yoldan ürünlerinize yönlendirebilirsiniz. Örneğin, E-ticaret siteniz üzerinden B2B satışlar gerçekleştiriyorsanız, Çocuklarınıza gelişim potansiyeli yüksek bir iş devretmek istiyorsanız, işinizi büyütmeye bugünden başlayın şeklinde bir mesaj vererek, müşterilerinize kampanyalı ürünlerinizi sunabilir ya da yeni gelen ürünlerinizin tanıtımını yapabilirsiniz.
Paketlemede yenilikler yapın
Özellikle kozmetik, ev tekstili, moda ve benzeri ürün satışları yapan E-ticaret sitelerinin tanıtımları kadar paketleme kısmı da oldukça önemli. Genellikle kadın müşterilerin ilgi gösterdiği bu sektörlerde, müşteri memnuniyetini kazanabilmek ve müşteri sadakati oluşturabilmek adına paketlemede bahar aylarına yönelik renkler kullanılabilir; baharı anımsatan küçük hediyelerle sipariş daha cazip hale getirilebilir.
Satışlarınızı ve müşteri potansiyelinizi artıracak daha fazla dijital strateji ve teknolojik çözümler için Web Atölyesi ile tanışın. Web Atölyesinin akıllı E-ticaret paketlerini inceleyebilir, dilerseniz hemen ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.