Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

B2B e-ticaret sitesi yayınlanırken sıkça yapılan hatalar

Web Atölyesi olarak Bodrum bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret sitesi yayınlanırken sıkça yapılan hatalar' data-url='http://www.eticaret.com/blog/b2b-E-ticaret-sitesi-hatalari/'>
E-ticaret sitesi yayınlanırken sıkça yapılan hatalar' data-url='http://www.eticaret.com/blog/b2b-E-ticaret-sitesi-hatalari/'>

E-ticarette B2B tarafı, B2C kadar öne çıkmadığı için B2B firmaları E-ticaret sitelerine yatırım yaparken bazı hatalar yapabiliyor. Ancak unutmamak gerekiyor ki B2B E-ticaret hacmi, yapılan işlemlerin büyüklüğünden dolayı B2C E-ticaret hacminden daha büyük. Bu nedenle de B2B E-ticaret siteleri hazırlarken, dikkatli olmak da yarar var.

B2B E-ticaret sitelerinin hazırlanışı sırasında sıkça yapılan bir takım hatalar bulunuyor. Bu yazıda bu hataların üzerinde duracağız.

Tasarıma ve kullanıcı deneyimine önem vermemek

E-ticaret sitelerinin günümüzdeki en önemli unsurları arasında sayılan tasarım ve kullanıcı deneyimine B2B firmaları yoğun trafik hacimleri olmadığı için önem vermeyebiliyor. Ancak sitenizin tasarımın kaliteli ve kullanıcı deneyimini iyi verebiliyor olması müşterileriniz açısından oldukça önemli.

Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi site tasarımınızı, vitrininiz olarak düşünebilirsiniz. Siteyi ziyaret edenler bu vitrin ile karşılaştıklarında, markayla ilgili düşünceleri doğrudan etkilenecektir. Eski, navigasyonu kolay olmayan, görsel öğeleri eksik olan veya boş alan bırakmadan sayfanın her yerinde bir bilgi paylaşılan siteler, hem tasarımsal açıdan yanlıştır hem de kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

Tasarımınızda, sade ve görsel öğeleri öne çıkartmak ve son dönemlerde dünya genelinde birçok şirketin geçtiği flat design tarzı tasarımlara yönelmek ilk etapta önemli olacaktır. Flat design, sadeliğin ön plana çıktığı bir tasarım şeklidir ve bu formatta internet siteniz üzerindeki gereksiz öğelerin kaldırılarak, kullanıcı deneyiminin artırılması hedeflenir.

Ana sayfanızda uzun metinlerden oluşan bir şablon yerine, hizmet ve ürünlerinizi tanıtan görsel ve kısa metinlerden oluşan bir tasarım kullanarak, ziyaretçilerin odağını doğrudan bu noktaya çekebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi de bir o kadar önemli. Bunu artırabilmek için öncelikle site navigasyonunuzu iyi hazırlamanız gerekiyor. Tasarımınızda yer alıyorsa, gereksiz görsel, banner ve metinleri çıkartarak ziyaretçileri doğrudan ürün ve hizmetlere yönlendirmelisiniz. Kategorilendirmelerinizi de optimize ederek, ziyaretçilerin aradıkları ürün kategorilerine rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız gerekiyor.

Kullanıcı deneyiminde size avantaj kazandıracak diğer noktalar ise ödeme sistemlerinin optimizasyonu ve sitenin mobil versiyonunun hazırlanması olacaktır. Mobil site hem SEO açısından size avantaj sağlayacağı gibi hem de mobilden gelen kullanıcıların site üzerinde rahatça gezinebilmesini sağlayacak.

Yetersiz ürün açıklamaları ve görselleri

B2B firmalarının sitelerinde yapılan yanlışlardan biri de ürün açıklamalarına yeterince önem vermemek. Site üzerinde satışa sunduğunuz ürünlerin açıklamalarını mümkün olduğunca detaylı bir şekilde hazırlamalısınız.

Ürünlerinizi siteye eklemeden önce bir Excel dosyası üzerinde her bir ürün için detaylı bilgi girişlerini yapabilirsiniz. Girmeniz gereken bilgiler:

  • Ürün stok kodu
  • Ürün ismi
  • Ürün açıklaması
  • Ürün görselinin adı (isterseniz Excel üzerinde bu görselleri de ekleyebilirsiniz; ancak birden fazla görsel kullandığınızda bu yöntem kullanışlı olmayabilir. Bu nedenle ürün görsellerine isim vererek, buraya not düşmek daha kullanışlı olacaktır.
  • Fiyat
  • Boyut ve ağırlık bilgileri
  • Kategori

Bu bilgileri her bir ürün için not aldığınızda, site üzerinde daha rahat bir şekilde giriş yaparsınız.

Bunun yanı sıra görsel kullanımlara da dikkat etmelisiniz. Görsellerinizin yüksek çözünürlüklü fotoğraflar olmasına özen göstermeli ve ürünün her açıdan nasıl göründüğünü gösteren fotoğraflar kullanmalısınız. Ürün açıklamalarını ve ürün görselleriniz ziyaretçilerinizin ilgisini çekme konusunda en önemli unsur olacaktır.

Yanlış yazılımların kullanılması

B2B firmaları, bir ajansla ya da benzer hizmeti sunan firmalarla çalışırken bu firmaların B2B E-ticaret sitesi kurma konusunda tecrübeleri olup olmadığına bakmaları gerekiyor. B2B firmalarının E-ticaretteki gereksinimleri farklı olduğu için, standart bir E-ticaret sitesi tasarımı ve yazılımı B2B firmalarının ihtiyaçlarını karşılamayabilir.

Yanlış yazılımların ve altyapıların kullanılması sitenin iyi çalışmamasına ve sitenin iyi yönetilmemesine neden olabilir.

Planlama yapılmaması

Bir planlama yapılmadan bu işlere başlanması da yapılan yanlışlardan biri. B2B firmaları büyük hacimli şirketler olmaları nedeniyle, tüm personellerinin yoğun olduğu belirtilir. Ancak işi E-ticaret tarafına taşırken iyi bir planlama yapılması oldukça önemlidir.

İnternette bulacağınız standart bir plan yerine, şirketinizin ihtiyaçlarına ve amaçlarına yönelik bir plan hazırlamak sizin için daha etkili olacaktır. Başlangıç için, aşağıdaki öğelerin üzerinde durarak bu planları oluşturmaya başlayabilir ve kendinize göre şekillendirebilirsiniz.

  • Kullanıcı arayüzü için gereklilikler
  • Verilerin işlenmesi, siteye eklenmesi, ürün&stok ve diğer bileşenlerin entegrasyonu için gerekenler
  • Kargo teslimatı, ücretlendirme ve vergilendirme
  • Süregelmekte olan bakım çalışmaları ve bunların siteye çalışmalarını nasıl etkileyeceğinin belirlenmesi.

Hakkımızda sayfasının ve ilgili kişilerin siteye eklenmemesi

B2B E-ticaret sitelerindeki en önemli alanlardan biri de sitenin hakkımızda sayfası ve bu sayfanın içeriğidir. B2B üzerinden gerçekleşen işlemler yüksek hacimli olduğu için, müşterileriniz firmanızı yakından tanımak ve önemli pozisyonlardaki kişilere ulaşabilmek isterler. Bu nedenle de hakkımızda” sayfanızda şirketiniz hakkında detaylı bilgileri sunmanın yanı sıra aşağıdaki vereceğimiz pozisyondaki şirket çalışanlarının iletişim bilgilerinin eklenmesi de önemlidir.

  • CFO
  • Pazarlama yöneticisi
  • Satış yöneticisi
  • Operasyon yöneticisi
  • IT yöneticisi

Doğrudan yöneticilerin iletişim bilgilerini paylaşmak istemiyorsanız, bu bölümlerden sorumlu kişilere yönlendirilebilecek iletişim bilgilerine de bu sayfada yer verebilirsiniz. Tabii ki bu bilgilerin yanı sıra, doğrudan şirketinizin varsa çağrı merkezine ya da size ulaşabilecekleri telefon numaraları ya da e-posta adreslerini de paylaşmalısınız.

b2b eticaret b2b e-ticaret sitesi tasarımı b2b eticaret hataları e-ticaret bilgi bankası tasarım
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul