Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

Web Atölyesi olarak Bodrum bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

İnternet siteniz üzerinden dış ticaret yapmak istiyorsanız bazı unsurları bilmeniz gerekiyor. Ülke içinde satış yapmaktan oldukça farklı bir alan olan dış ticaret, gelecek vadeden pazarlara açılmak için oldukça yararlı olabilir.

Doğrudan bir ülkeye yönelmek ya da uluslararası satış yapmak da mümkün ve doğrudan bu bölgelerde bir şirket açmaktansa internet üzerinden de satışlarınızı yurtdışına yönelik yapmanız mümkün.

Tabii ki yurtdışına satış yapmak pek de kolay bir süreç değil ve bunun için, satışlara başlamadan önce yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor. Bu adımları atmak, yabancı pazarlarda istediğiniz verimi almanızı sağlayabilir.

Hedef pazarlarınızı seçin

Ülke içindeki hedef kitlelerinizi belirlediğiniz gibi, yurtdışında ürün satışı yapmak istediğiniz pazarları da seçmeniz gerekiyor. Hangi ülkelere gönderim yapabileceğiniz ve hangi ülkelerde sizin ürünlerinize talep olacağını araştırmanız ilk önceliğiniz olmalı.

Hedef kitlenizin yanı sıra, seçeceğiniz ülkenin ekonomik ve politik durumunu da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu ülkelerdeki yasal prosedürler ve tüketicilerin ekonomik durumları da satış yapacağınız pazarları seçerken oldukça önemli bir rol oynuyor.

Detaylı bir pazar araştırması yapın

Hedef pazarlarınızı seçtikten sonra, detaylı bir pazar araştırması yapmanız da oldukça önemli. Bu ülkelerdeki rakip firmaları, benzer ürün satışlarını, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgilerini, pazardaki fiyat durumunu ve pazarın gelecek vadedip etmediğini araştırmanız oldukça önemli.

Bu pazardaki rakiplerinizin verdikleri fiyatlarla rekabet edip edemeyeceğini ya da geleceği olan bir pazar olup olmadığı bu açıdan oldukça önemli. Uzun vadede size geri dönüş sağlamayacak pazarlara yatırım yapmak sadece zaman ve para kaybına neden olacaktır.

Kültürel ve dil farklılıklarına önem verin

Dil farklılıkları önemli olsa da, en önemli unsurlardan biri de kültürel farklardır. Yurtdışına satış yapmayı planladığınızda, alışkın olduğunuz kültürün dışına çıkmanız gerekecektir.

Kültür farkları da doğal olarak alışverişle ilgili tüm süreçleri değiştirebilir. Tüketicilerin satın alma alışkanlıkları, ürünlere gösterdikleri ilgi, markalardan beklentileri, markalarla olan iletişimleri gibi faktörler değişiklik göstereceği için yurtdışındaki hedef pazarlarınıza yönelik farklı stratejilerinizin olması gerekiyor.

Birden fazla yabancı pazarı hedefliyorsanız, tek bir strateji belirlemek yerine her ülkeye yönelik bir pazarlama ve satış politikası oluşturmanız gerekiyor.

Dış ticaret için bir ekip oluşturun

Şirket içinde sadece dış ticaret çalışmalarıyla ilgilenecek bir ekip kurmanız da gerekecektir. Çünkü bu alandaki faaliyetlerinizi yakında takip edecek ve buradaki prosedürlerle ilgilenecek bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. Yurtdışına satış yapmak başlı başlına farklı bir operasyondur ve bu iyi yönetilmezse, istenen başarılar elde edilemez.

Yurtdışındaki satış, stok, iletişim ve pazarlama çalışmaları için bir ekip oluşturarak, bu alandaki iş yönetimini bu ekibe bırakmanız faydalı olacaktır.

İnternetteki global pazaryerleri üzerinden satış yapabilirsiniz

eBay, Alibaba, Rakuten gibi farklı pazaryerlerinde sanal mağazalar açarak, yurtdışı satışlarınızı ilk etapta bu platformlar üzerinden yapabilirsiniz. Bu platformları kullanmanın birçok avantajı vardır. Bu avantajlardan en önemlisi, bu pazaryerlerinin zaten belli bir kullanıcısı vardır ve bu kullanıcılar sizin ürünlerinize bu siteler üzerinden ulaşabilirler.

Pazarlama çalışmalarınızı minimuma indirmiş olacağınız gibi, global sitelerde yer alarak markanızı duyurabilir ve yurtdışına bu platformlar üzerinden satışlar yapabilirsiniz.

Yurtdışındaki bir şirketle ortak olarak ürün stoklarınızı burada tutabilirsiniz

Yurtdışına yapılan gönderilerde, teslimat süresinin uzaması markaların alehine oluyor. Tüketiciler ürünleri kısa zamanda teslim almak istedikleri için, yurtdışındaki internet sitelerinden çok fazla sipariş vermek istemiyorlar.

Teslimat sürenizi kısalatmak ve yurtdışındaki bağlantılarınızı kuvvetlendirmek için, yabancı bir firma ile ortak olma çalışma yoluna gidebilirsiniz.

Uluslararası ödeme yöntemlerini kullanın

Kendi siteniz üzerinden yurtdışına satışlar yapmayı planlıyorsanız, uluslararası ödeme yöntemlerini de kabul etmeniz gerekiyor. Bu nedenle hedef pazarınızı seçtikten sonra, bu bölgelerden gelecek olan ödemeleri nasıl alabileceğinizi öğrenmeniz ve site üzerinde bu ödeme şekillerini aktif etmeniz gerekiyor.

Uluslararası para birimlerini de kabul edin

Ödeme yöntemlerinizi bu şekilde optimize ettikten sonra, yabancı para birimlerini de kabul etmeniz gerekiyor. Site üzerinde, günlük kurlara göre bu para birimlerini ele alabilir ve ürün fiyatlarınızı bu şekilde belirleyebilirsiniz. Tabii ki ürün fiyatlarınızı da bu para birimleri üzerinde göstermek, yurtdışındaki kullancılar için daha kullanışlı olacaktır; çünkü kendilerine ait olmayan para birimlerini kendi paralarına çevirmek kafa karıştırıcı olabilir.

Yurtdışındaki müşteriler için müşteri desteği sunun

Yurtdışındaki müşterilerinizin de ürünler ve siparişlerle ilgili soruları olabilir ve sizin bu sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunu yapabilmek için de müşteri hizmetlerinizin de bu hedef pazarlardaki tüketicilerle iletişime geçebilmesi gerekiyor.

Müşteri hizmetlerinizi bu pazarlara yönelik kurarken, çalışanlarınızı eğitmeniz ve bu bölgelerdeki kültürel farklılıkları onlara öğretmeniz gerekiyor.

İnternet sitenizi yerelleştirin

Kendi internet siteniz üzerinden satış yapacaksanız, site üzerindeki içeriği doğrudan karşı dile çevirmek bir çözüm olsa da, o kültüre göre sitenizi yerelleştirmek çok daha etkili olacaktır.

İçeriklerinizde kullandığınız metinleri, o kültüre yönelik hazırlamanız oldukça önemli. Yurtdışına satış yapıyor olsanız bile, yine tüketicilerle olan iletişiminizi en üst seviyede tutmanız gerekiyor. Bu nedenle de sitenizin yerelleştirilmesi çok önemli.

Yurtdışındaki firmalar aracılığı ile dropshipping yönteminden yararlanın

Hedef pazarlarınızı belirledikten sonra, sattığınız ürünleri elinde bulunduran tedarikçilerle iletişime geçerek, dropshipping yöntemi ile yurtdışına satışlar yapabilirsiniz.

Bu yöntem hem stok tutmadan satış yapmanızı sağlayacağı gibi hem de ürünlerin teslimat sürelerini kısalatacaktır. Hedef pazarınızdaki tüketiciler, ürünleri tüketicilere çok daha hızlı bir şekilde ulaştırabilirler. Düşük maliyetlerle yurtdışına satış yapmak isteyen firmalar için bu yöntem oldukça uygun.

yurtdışına satış yapmak internetten yurtdışına satış internetten satış uluslararası satış yapmak e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul