Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları

Web Atölyesi olarak Bodrum bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticarette-cok-fazla-indirim-yapmanin-zararlari/'>
E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticarette-cok-fazla-indirim-yapmanin-zararlari/'>

İnternetten alışverişlerde indirimlerden yararlanmak birçok tüketiciye mantıklı gelse de çok fazla indirim yapmak, E-ticaret firmalarına zarar veriyor. Yeni açılan firmalar, bu tür indirimleri bir tanıtım kampanyası olarak kullanabiliyorlar ve ilk başta bu tür çalışmalar yapmak marka tanıtımı ve hedef kitlelere ulaşmak için faydalı olabiliyor.

Ancak dönemsel kampanyaların dışında, sürekli müşteri çekmek için bu tür indirimler yapmak uzun vadede markaya zara vermektedir. Devamlı olarak indirim yapmanın 3 ana zararı bulunuyor.

Marka değerinizi düşürür

Devamlı olarak indirimler yapmanız, ürünlerinizin ve tabii ki markanızın da bir süre sonra değerinin düşmesine neden olabilir. Tüketiciler bir üründe indirim olduğunu gördüklerinde bazı durumlardan şüphelenirler ve hem markaya hem de ürünlere olan bakış açıları değişmeye başlar. Bir ürün indirime girdiğinde tüketiciler şunları düşünebilir:

  • Ürün az sattığı için indirime girmiştir.
  • Marka yeterince satış yapamadığı için indirim yapıyor.
  • Satılan ürünler eski.
  • Marka stokta kalan ürünleri satmaya çalışıyor.

Tüketicilerin bu düşünceleri, satışa ve markaya olan yaklaşımlarını değiştirebilir. İndirim olduğu zamanlarda tüketiciler, ürünlerin gerçek fiyatlarının ne olduğunu da merak edebilirler. Bu durumda da ürünlerin fiyat araştırmalarını yaparak, ürünün gerçek değerini görebilirler.

İndirim öncesi ve sonrasındaki fiyat farklarının yüksek olması, sizin yüksek kar marjlarıyla satışlar yaptığınız gerçeğini de tüketicilere yansıtacağı için marka algısı için iyi bir izlenim olmayabilir.

Pazarda istenmeyen bir rekabet ve ortam yaratır

Sürekli indirim yaparak satışlar yaptığınızda, pazardaki rekabette de istenmeyen bir ortam yaratabilirsiniz. Tüketiciler bu fiyatlara alışacağı için, karşılaması zor olan bir beklenti içine gireceklerdir. Devamlı olarak indirim yapan ve piyasada fiyat kıran firmalar, sektörlerin küçülmesine ve olumsuz etkilenmesine neden oluyor.

Piyasadaki fiyat ortalaması bu tür çalışmalarla düşürmeye başladığınızda, tüm firmalar bu dalgalanmadan etkilenecektir. Aynı şekilde sizin de kar marjlarınız düşmeye başlayacaktır ve uzun vadede hem siz hem de sektördeki tüm firmalar finansal sıkıntılar yaşamaya başlayacaklardır.

?

Tüketicilerin gözünden durumu ele alacak olursak; tüketiciler çoğunlukla indirimleri kovalarlar, markaları değil. Bu nedenle de siz bir kampanya düzenleyerek yüzde 50 indirimle ürünleri satmaya başladığınızda, bir takım hedef kitleleri markanıza çekmeyi başarabilirsiniz. Ancak indirim bittikten sonra, bir sonraki indirime kadar bu kişilere ulaşamayacaksınız. Çünkü bu tüketicilerin asıl amacı indirimden yararlanmak.

Uzun vadede sadece indirim dönemlerinde belli kitleleri çekebileceğiniz için kar marjlarınız oldukça düşük olacaktır. Bu da uzun vadede zarar etmenize neden olur.

Var olan müşterilerinizi kötü bir şekilde yansıyabilir

Eğer indirimlerinizi sadece yeni üyelere ve ilk kez satın alma işlemi yapacak olan kişilere yönelik yapıyorsanız, var olan müşterileriniz bu durumdan hoşnut olmayacaklardır. Onlar daha önce sizden alışveriş yapmışlardır ve belki de sadık müşterileriniz olmuşlardır; ancak siz yeni hedef kitlelere ulaşmak için, bu kişilere özel indirimler sunuyorsanız, eski müşterileriniz kendilerine önem verilmediğini düşüneceklerdir.

Bu durumda da sadık müşterilerinizi kaçırma durumunuz ortaya çıkacaktır ki, ticarette asıl parayı kazandıran sadık müşteri kitleleridir. Markanızdan devamlı olarak alışveriş yapan kişiler olmadığı sürece uzun vade de ayakta kalamayabilirsiniz.

e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul